کجا سرمایه گذاری کنیم؟

  • ۱۳۵ بازدید
کجا سرمایه گذاری کنیم؟

بهترین سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کردن هیچ ربطی به سن و سال یا جنسیت یا وضع مالی شما ندارد. دقیقا از زمانی که به دنیا می آیید بهتر است بگویم نُه ماه قبل از اینکه به دنیا بیایید سرمایه گذاری را شروع می کنید یا برایتان سرمایه گذاری می کنند.

اگر حرف های کلیشه ای را کنار بگذاریم و انواع سرمایه گذاری را مد نظر قرار بدهیم، شاید بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودتان است.

می دانید دلیلش چیست؟

چون خودتان از خودتان جدا نمی شوید. خودتان را رها نمی کنید. خودتان را طلاق نمی دهید و خودتان را اخراج نمی کنید. تنها کسی که تا لب گور با شما می ماند خودتان هستید. تنها کسی که اگر رویش سرمایه گذاری کنید سرمایه تان دزدیده نمی شود، سرمایه تان در بورس آب نمی رود، یا هر اتفاق دیگری برایش نمی افتد، خودتان هستید.

تنها روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

چگونه روی خودم کار کنم؟

اینکه فکر کنید سرمایه گذاری فقط مالی است به شوخی می ماند. سرمایه گذاری روی دانش، تجربیات، کلکسیون هنری نگهداری کردن، هم، سرمایه گذاری است. داشتن حساب بانکی که درست با آن کار می کنید سرمایه گذاری اعتباری است. این خیلی مهم است که در دنیای امروز شما رتبه اعتباری خوبی داشته باشید. بانک ها به شما زمانی راحت تر وام می دهند که رتبه اعتباری بهتری دارید. سرمایه گذاری مثل اکسیژن و شاید بیشتر، مهم است. چه یک نفر باشید چه یک کشور باشید فرقی نمی کند. موظفید سرمایه گذاری کنید. این دلخواه نیست! باید است!

بهترین سرمایه گذاری با سود بالا چیست؟

بهترین سرمایه گذاری با سود بالا چیست؟

بهترین سرمایه گذاری روی خودتان چیست؟

اینکه فقط فکر کنید قرار است پولتان را در سبدهای مختلف سرمایه گذاری کنید، از هر چیزی خنده دار تر است. شما قرار است پولتان را و از آن مهمتر زمانتان را و از آن مهمتر جوانی تان را در روش های مختلفی سرمایه گذاری کنید. دانشگاه رفتن، گرفتن سرتیفیکت های ویژه و یادگیری یک تخصص خاص یا حتی دریافت مدرک برای تخصص هایی که دارید اما مدرک اش را ندارید، سرمایه گذاری مطمعن حساب می شود.

سرمایه گذاری روی توسعه فردی

من به شخصه کار روی توسعه فردی را مهمترین سرمایه گذاری می دانم. هر آنچه شما را به سمت بهتر شدن می برد سرمایه گذاری مطمعن است. حتی اگر یک پنی ندارید باز هم می توانید سرمایه گذاری کنید. یاد گرفتن یک مهارت به صورت رایگان اما به جایش رایگان برای آموزش دهنده کار کردن، خودش نوعی سرمایه گذاری است.

در سرمایه گذاری یکی از مهمترین مباحث «هدفمندی» است. اینکه هدفمند سرمایه گذاری کنید در کنار اینکه چند جانبه سرمایه گذاری کنید، بسیار مهم است. منظورم دقیقا این است که اگر روی یک مهارت کار می کنید روی ارتباطات خود نیز کار کنید. و همزمان به فکر گرفتن مدرک برای آن مهارت باشید. در عین حال رتبه ی حساب بانکی خود را بالا نگه دارید و همینطور سعی کنید کسی از شما شکایت نکند و پرونده ای در دادگستری نداشته باشید. یعنی شما در همه جهات باید رشد کنید، نه فقط در یک جهت، نه فقط تخصص تان، نه فقط مدارکتان و نه فقط اعتبارتان. اهمیت دارد که شما بتوانید در جهات مختلف گسترش پیدا کنید.

داشتن دوستان خوب و خانواده خوب یک سرمایه گذاری است. ولی اگر امکانش وجود ندارد که سرمایه گذاری خاصی را انجام دهید در تله آن گیر نکنید. بلکه ببینید برای شما چه نوع سرمایه گذاری عملی تر است.

سرمایه گذاری با پول کم

اینکه شما مدام تلاش کنید به دانشگاه بروید اما به هر دلیل نشود، خوب نیست. روی شیوه ای متمرکز شوید که امکان آن برای سرمایه گذاری بیشتر است. اگر به رایگان نمی توانید آموزش ببینید، به دنبال یادگیری یک زبان خارجی با استفاده از کتابهای کتابخانه عمومی باشید.

 

برای سرمایه گذاری نیازی نیست رنج بکشید؛ مهم این است که هدفمند پیش بروید.

 

بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده

در دنیای ما، فقط ارتباطات فیزیکی سرمایه گذاری نیست. داشتن اکانت یا پیج در روی سوشال نتورک ها و سپس برقراری ارتباطات درست و هدفمند نوعی سرمایه گذاری است. بله این هم برقراری ارتباط و سرمایه گذاری روی ارتباطات است. گاهی وقت ها، همین ارتباطات شبکه ای بیشترین کار را برای شما می کند و پاسخگوی مشکلات و معضلات شما خواهد بود.

اینکه در سوشال نتورکها ارتباطات هدفمند و مناسبی ایجاد کنید و تلاش کنید به این نیز به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنید، اهمیت زیادی دارد. بی هدف در سوشال نتورکها چرخ نزنید. کامیونیتی ها و گروه های اینترنتی خود را بسازید. خود این یک سرمایه گذاری مناسب برای دنیای فرداست.

سرمایه‌ گذاری در شبکه‌ های اجتماعی را جدی بگیریم!

سرمایه‌ گذاری در شبکه‌ های اجتماعی را جدی بگیریم!

زمان پدر بزرگ ها گذشته است! دیگر همه انواع ارتباطات فیزیکی نیست. بخش مهمی از حل مشکلات شما در گرو ارتباطات به درد بخور شماست. در بعضی کشورها به آن رانت ارتباطی و در بعضی از کشورها به آن «نتورینگ» می گویند. شما هرچه می خواهید اسمش را بگذارید اهمیتی ندارد. مهم این است که بتواند به شما کمک کند تا در زمان مقتضی از آن استفاده کنید و مرهمی روی زخمتان باشد یا باعث درآمدزایی شود یا اینکه چیزی یاد بگیرید.

اگر وطن شما در حال سرمایه گذاری برای شما نیست، کار سختی در پیش دارید. چرا که باید وظیفه میهن تان را نیز خودتان بر دوش بگیرید و بیشتر سرمایه گذاری کنید. اینگونه نیست که اگر پدر و مادر برای شما سرمایه گذاری نکردند. خب نکردند. نه! جهان اینگونه کار نمی کند. اگر برای شما سرمایه گذاری نشده است حالا شما مجبورید جور آنها را هم بکشید و بیشتر سرمایه گذاری کنید.

جهان به بهانه های شما پاداش نمی دهد. جهان به آنچه هستید پاداش می دهد. برخیزید و سرمایه گذاری هدفمند را آغاز کنید.

گاهی وقت ها، پول کافی ندارم، پس مجبورم کفش هایم را خودم وصله بزنم. کفش جدید نخرم و به جایش با پول آن ویدئوی آموزشی خریداری کنم. تا برای مثال کمی زبان برنامه نویسی جدید را بتوانم آموزش ببینم. یا با پول آن بتوانم برای فردی با نفوذ در جایی هدیه بگیرم. تا آن فرد نیز هوای من را برای انجام کاری داشته باشد.

بهترین سرمایه گذاری چیست؟

اینکه خوشتان نمی آید هیچ اهمیتی ندارد. مهم همین است که هست. پس بهانه نیاورید. توجیه نکنید و دلیل نتراشید. زندگی همین است! تمام زندگی سرمایه گذاری است که شما یا پدران شما یا میهن شما برای شما می کند. بازی درنیاورید. خودتان خوب میدانید باید مسئولیت را بپذیرید و برای زندگی خود تلاش کنید.

اکنون که این مقاله را می خوانید دقیقا معنی اش این است که دارید سرمایه گذاری می کنید. وگرنه زمان را به بیهودگی می گذراندید و حرف های «صد من یه غاز» می زدید. پس مشخص است که در حال سرمایه گذاری و رسیدن به اهداف تان هستید. من هم حرف بزرگترین سهام دار جهان را میزنم:

 

بزرگ فکر کنید؛ با کم شروع کنید؛ سریع حرکت کنید.

موفقیت زنان میهن ام آرزوی من است.

نویسنده: مهندس ارشد فرشید خیرآبادی